Graag nodigen we u uit voor een nieuwe sessie in onze webinar serie SBG@home op 21 april om 16:00. Deze keer staat het webinar in het teken van een actueel onderwerp, namelijk de Nederlandse platformeconomie.
We kennen allemaal de ‘Big 7’ wel: Apple, Amazon, Facebook enzovoort. Samen zijn ze goed voor een marktwaarde van 5.000 miljard dollar (cijfers 2018). Vergeleken bij deze reuzen zijn de bekendste Nederlandse platforms zoals Booking.com en Bol.com slechts dwergen. Maar ook hier is de platformeconomie aan een opmars bezig, niet in de laatste plaats in de Nederlandse gaming industrie.
Onder de titel ‘Opmars van de Nederlandse platformeconomie’ duiken we in de geschiedenis van online platforms die vraag en aanbod op een nieuwe en directe manier bij elkaar brengen. Vandaag de dag is het de normaalste zaak van de wereld om je films online te streamen, boodschappen online te doen of om een klusser, een schoonmaker of zelfs een oppas online te regelen. Is dat iets om blij mee te zijn of moeten we er zorgen over hebben? Welke impact heeft deze digitalisering van de economie op de industrie, en op de consumptiesamenleving? |