Ferry de Goey 1959-2018

Zondag 22 juli is Dr Ferry de Goey overleden aan de gevolgen van kanker. Ferry (Erasmusuniversiteit Rotterdam) was een gedreven historicus en heeft veel betekend voor de beoefening en de verspreiding van bedrijfsgeschiedenis in Nederland. Ferry deed niet alleen veelvuldig onderzoek naar en publiceerde over Rotterdamse ondernemers, de geschiedenis van de haven en de rol van consuls in de internationale relaties in de 19e eeuw, maar hij was ook altijd nauw betrokken bij de Stichting Bedrijfsgeschiedenis. Hij gaf lezingen tijdens onze studiedagen en adviseerde SBG in moeilijkere tijden. SBG is dankbaar voor Ferry’s loyale en belangrijke bijdrage en wenst zijn familie en vrienden sterkte met dit grote verlies.