Stichting Bedrijfsgeschiedenis

Nieuwsbericht

Bijna honderd deelnemers symposium, ook publicatie groot succes

Op 14 februari 2020 organiseerde SBG een symposium ter gelegenheid van het 25-jarige bestaan. Bijna honderd deelnemers, variërend van academische bedrijfshistorici, archiefprofessionals, studenten, beheerders van bedrijfshistorische collecties, heemkundekringen en ondernemers kwamen samen in de Cereolfabriek in Utrecht.

Kijk ook hier voor een uitgebreid verslag van de dag!

Het symposium bood een uitgebalanceerd en gevarieerd programma met sprekers als Keetie Sluyterman (Universiteit Utrecht), Ben Wubs (Erasmus Universiteit) en Joeri Januarius (Univ. Gent), FD-columniste Hilde Sennema, Judith Gussenhoven (History Now), Anco Euser (Widenhorn), familiebedrijfskundige Albert Jan Thomassen en directeur van de Cruise Port Rotterdam Mai Elmar.

Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan redigeerde Joep Schenk ook het boekje Er zit toekomst in bedrijfsgeschiedenis. SBG stelt zich ten doel wetenschappelijke belangstelling te wekken voor bedrijfs- en ondernemersgeschiedenis en de studie daarvan te bevorderen. Daartoe organiseert Stichting Bedrijfsgeschiedenis contactbijeenkomsten en studiebezoeken en stimuleert zij de onderlinge uitwisseling van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek.