Voorjaarsbijeenkomst Pon in Leusden vrijdag 25 mei

Vrijdag 25 mei bezoekt SBG Pon in Leusden! Tijdens deze bijzondere middag ziet u niet alleen de grootsheid van Nederlands belangrijkste auto-importeur en krijgt u een scherp beeld van de doordachte logistiek die daarachter  schuilt, maar duiken we ook in het historisch erfgoed van de onderneming.

De handelsfirma Pon is bekend van de import van verschillende automerken, zoals Volkswagen, Audi, SEAT, Porsche en Bentley. Maar het bedrijf heeft meer te bieden. Wat te denken van Gazelle-fietsen, Caterpillar-graafmachines en Continental-banden? De geschiedenis van het Nederlandse familiebedrijf, inmiddels een wereldconcern, gaat terug tot voor 1900. Het bedrijf is druk doende zijn unieke geschiedenis veilig te stellen en heeft hiertoe Leo Koekkoek aangesteld als bedrijfsarchivaris. Met de voor hem kenmerkende bedachtzame voortvarendheid is Leo aan de slag gegaan. Speciaal voor de SBG bieden Pon én Leo een unieke kijk in het bedrijf en zijn geschiedenis.

De middag vindt plaats op de Zuiderinslag 2, te Leusden. Dit is met de auto te bereiken. Bushalte Burg. Buiningpark is op 10 minuten loopafstand van de locatie.
Ten behoeve van een carpool-systeem vragen we u ons te laten weten indien u uw auto beschikbaar wilt stellen aan SBG passagiers, of dat u juist een lift zoekt.

13.30 – 14.00 uur – inloop
14.00 – 15.15 uur – rondleiding losplaats
15.30 – 15.45 uur – welkomstwoord voorzitter
15.45 – 16.45 uur – Leo Koekkoek over bedrijfshistorie en -archief Pon
16.45 – 17:30 uur – borrel

Deelname: wie het eerst komt….
LET OP Maximaal 20 personen kunnen aan deze excursie deelnemen. Wilt u zeker zijn van deelname, meldt u zich dan zsm aan bij Joep Schenk via j.schenk@uu.nl
Deelname is voor SBG donateurs uiteraard kosteloos.